sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

MATCH !!!

Itkin verta kun viime yönä töiden jälkeen tarkastin sähköpostin ja se näytti tyhjää. Lopullinen hyväksyntä au pair -ohjelmaan tuli siis perjantaina ja samaan syssyyn kyseltiin josko mun olisi mahdollista saapua jo heinäkuun ja elokuun vaihteessa. Kesti noin kaksi sekunttia vastata että joojoojoo. Ja stten odotettiin. Ja odotettiin. Hurjat kaksi päivää mutta kuitenkin. Ja nyt mulla on match!!!

Oon ihan sanoinkuvailemattoman onnellinen, noiden perhe vaikuttaa nimittäin ihan superilta! Tyttöjä on kaksi, nuorimmainen 5-vuotias, vanhempi kahdeksan. Mun tehtävien pääpaino olisi englannin opettamisella (tää on siis yleisin homma mitä aupparit Kiinassa tekee) ja työt sijoittuisi iltapäivälle/illalle koulun jälkeen. Perhe käy tosi aktiivisesti ulkona, tykkää käydä syömässä ja kavereiden juhlissa. Lisäksi ne tekee pieniä matkoja. Ja mikä mun mielestä oli kaikkein hienointa oli noi vanhempien työajat! Ei mitään 10-tuntisia hirvityksiä vaan niillä jää oikeesti aikaa viettää lasten (ja mun) kanssa. Oon ihan superonnellinen! Tää perhe tuntuu about täydellisimmältä mitä kuvitella saattaa! Ja sijainti ei sen enempää tai vähempää kuin Shanghai! Oaaaaa niin siistiä! Huutomerkkien overload tähän näin.

Ja sitten se pienenpieni hämmennyksen aiheuttanut tekijä, jonka rukoilen olevan vain jonkun kaavakkeeseen tekemä kämmi, koska en todellakaan halua homman kaatuvan tähän! Eli siis tuon mulle lähetetyn kaavakehärpäkkeen mukaan perheen vanhemmat ei osaisi puhua englantia, mikä kuulostaa aika uskomattomalta varsinkin kun ottaa huomioon etten mä osaa puhua kiinaa. Juteltiin vielä siinä haastattelussakin, että tarvitsen perheen joka puhuu perusenglantia koska haloo miten mun oletetaan selviävän arkielämästä hengissä käsimerkeillä? Mutta joo toi on tosiaan tollanen "raksi ruutuun" -kaavake, eli toivottavasti siinä on vaan virhe. Laitoin mun placement managerille juuri viestiä ja tuomio kuullaan sitten ensi viikon torstaina koska office on kiinni Dragon Boat Festivalin takia. Sattuipa loistavaan saumaan... Mitenhän ajattelin pysyä housuissani neljä päivää?


2 kommenttia:

  1. Voi että ja taas saat jännittää ihan hirveesti! Kuulostaa kyllä kivalta tuo perhe - toivottavasti nyt ne paperitkin on vähän laganneet ja oikeasti ne pystyy kommunikoimaan englanniksi sun kanssa! Iiks. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äläs :D Mun elämä on muuttunu pelkäksi jännitysnäytelmäksi tän au pair homman myötä. Mutta toivotaan parasta! Harmittaa jos näin mahtava perhe menee ohi tollasen "pikkujutun" takia. Vaikka toisaalta joku pieni seikkailumieleni tuolla pään sisällä huutaa miten mahtava tilaisuus olisi oppia kiinaa kun kukaan lapsia lukuunottamatta ei päpättäisi englantia...

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...